Remunicipalització

Xirivella abandona SUEZ – AGBAR i remunicipalitza el servei d’aigua

Xirivella, localitat del País València de 29.000 habitants, ha decidit en ple recuperar el servei d’aigua després de comprovar irregularitats en la gestió que feia l’anterior companyia, Aigües d’Horta, empresa mixta participada per AGBAR a través d’Hidraqua.

Reproduïm a continuació un fragment de la notícia apareguda a El Levante:

Xirivella aprueba asumir la gestión del agua

La corporación da el visto bueno a que el ayuntamiento forme parte de la comisión sobre el ruido del aeropuerto

04.11.2015 | 10:33

l. sena xirivella La corporación municipal de Xirivella ha aprobado en el último pleno la remunicipalización del servicio de agua potable, que hasta ahora gestionaba el consorcio Aigües de l’Horta. Esta decisión se produce meses después del proceso judicial que inició el exalcalde del PP, Enrique Ortí, sobre unas obras realizadas hace más de una década y por la forma en la que estas se pagaron. Aunque la denuncia finalmente no prosperó, durante todo el proceso las formaciones de izquierdas (como Compromís y EU) cuestionaron la privatización del servicio del agua que se había realizada en la etapa en la que el PSOE gobernaba en solitario.

En esta ocasión, la remunicipalización del servicio de agua potable sí contó con el voto favorable de los partidos de izquierdas (el gobierno PSPV-Compromís-Sí Se Puede, además de EUPV) mientras que el PP se abstuvo.

 

Article anterior

La Fiscalia tornarà a demanar presó per a Rosell pels 80.000 euros trobats a la caixa forta

Següent article

La UE acusa la Generalitat per la contaminació d’Iberpotash

Sense comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>