Aigua és VidaÀrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB)BARCELONARemunicipalitzacióSin categoría

[Comunicat] Gota a Gota, remunicipalitzem l’Aigua a Barcelona. A Barcelona, amb l’aigua, aprofundim en la Democràcia. #Objectiu15000

[Comunicat] Gota a Gota, remunicipalitzem l’Aigua a Barcelona

A Barcelona, amb l’aigua, aprofundim en la Democràcia

#Objectiu15000

Més de 40 entitats de Barcelona hem teixit una xarxa ciutadana per aconseguir que la gestió de l’aigua a Barcelona es realitzi de forma pública i amb la participació de la ciutadania.

L’objectiu és apropar-nos a una situació més similar a la de la resta d’Europa i del món on la gestió de l’aigua és pública en un 80 i 90% respectivament. Actualment, a Catalunya la situació és a la inversa, la gestió de la nostra aigua és en més d’un 80% privada.

La iniciativa està inspirada en els referèndums i les consultes convocades pels moviments socials de grans ciutats com Berlin o Madrid i de països com Itàlia i Uruguai. Aquestes  lluites dels darrers 15 anys serveixen com a referents per haver dut a terme processos de remunicipalització i de defensa de la gestió pública de l’aigua a partir de l’organització de la societat civil. La lluita per l’aigua té la capacitat de construir amplis fronts d’organitzacions socials i polítiques, com s’ha demostrat en aquests processos. Aquests fronts amplis permeten fer canvis a les polítiques que tracten l’aigua com una mercaderia i la utilitzen per fer negoci.

Inspirada en aquestes lluites, ara és Barcelona qui comença el procés de remunicipalització mitjançant una Iniciativa Ciutadana.

Les entitats promotores impulsem un nou procés democràtic on la ciutadania té la capacitat de decidir quin model de gestió vol, implicant el major nombre de barcelonins i barcelonines possible. La Iniciativa Ciutadana proposa l’aprovació d’una consulta a Barcelona amb la pregunta: “Vol vostè que la gestió de l’aigua a Barcelona sigui pública i amb participació ciutadana”? I així instar al Ple Municipal de la ciutat a prendre les mesures necessàries per aconseguir la gestió d’un bé comú com com l’aigua de forma pública i amb control ciutadà. Després que s’hagin aprovat dues mocions al ple municipal i encara no s’hagi pres cap mesura, fem una crida a que la ciutadania lideri el procés per recuperar la gestió pública i democràtica de l’aigua a Barcelona.

El passat 15 de desembre, a l’assemblea convocada per teixir una xarxa ciutadana per demanar la gestió publica de l’aigua a Barcelona es va acordar, de forma democràtica i per unanimitat, i amb l’assistència de més de 100 persones, engegar el camí per a la remunicipalització de l’aigua a Barcelona. Aquell mateix dia, iniciàrem el procés de recollida de les 15.000 firmes que es necessiten pel 15 de febrer, dia de finalització de la iniciativa.

Partíem de zero i tot estava per fer. Gràcies a l’activisme col·lectiu de les veïnes i col·lectius de Barcelona, a hores d’ara disposem d’una seu de la iniciativa en cadascun dels districtes de la ciutat, més de 25 punts fixes de recollida de signatures, més de 150 fedatàries i 45 entitats adherides.

Cada districte té un Equip de Campanya que funciona de forma organitzada per planejar, gestionar i convocar sessions informatives i formatives a diferents espais del barri com casals, ateneus, biblioteques… muntar taules al carrer per aconseguir signatures, explicar el procés participatiu i sumar més i més persones voluntàries com a fedatàries.

L’aigua és el bé comú i essencial per a la vida perfecte per recuperar la democràcia que molts pensem que hem perdut.

La valoració actual és molt positiva. Barcelona demostra un cop més ser una ciutat oberta, innovadora, participativa i implicada, cosmopolita, preocupada pels drets humans i amb ganes d’aprofundir en la democràcia real. Les seves gents col·laboren en molts i diversos graus, des d’implicar-se en les qüestions més logístiques fins a plasmar el seu suport amb una signatura.

La campanya Remunicipalitzem l’aigua a Barcelona, pràcticament al bell mig del període de recollida de signatures de dos mesos atorgat pel reglament de participació fa una crida a tots els barcelonins i barcelonines a la participació en la Iniciativa Ciutadana per l’Aigua Pública amb Participació Ciutadana a Barcelona.

Entitats adherides:

Ateneu Harmonia; ODESC – Observatori Drets econòmics, socials i culturals; EMBAT – Organització Llibertària de Catalunya; Ecoconcern Innovació Social; ASiA – Associació Salut i Agroecologia; ODG – Observatori del Deute en la Globalització; Moviment per la Justícia Climàtica; Attac – Asociación por la Tasación de las Transacciones financieras y por la Acción Ciudadana; Consell Joventut Barcelona; ESF – Enginyeria Sense Fronteres; ESF- uni – Assemblea uni; EntrePobles; ABTS – Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible; PAH – Plataforma d’afectats per la hipoteca; APE – Aliança contra la Pobresa Energètica; Campanya Stop TTIP – CP ; XNCA – Xarxa per una Nova Cultura de l’Aigua.; Co.bas – Sindicat de Comissions de Base; CSC – Intersindical; Parlament ciutada; SEPC – Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans; Associacions de veïns; EeA – Ecologistes en Acció; Xarxa per la Sobirania Energètica ; ILP Renda garantida; ZOOXXI; FAVB – Federació D’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona; Aula Aigua; Fòrum Narcís Monturiol; Assemblea Treballadors Aturats de BCN; Marea Pensionista; Marea de Marees; Xarxa de Consum Solidari; Vamos; IAC – Intersindical Alternativa de Catalunya ; CDR Gràcia; USOC – Unió Sindical Obrera de Catalunya; Assemblea 15M – Sarrià-St. Gervasi; CGT – Aigües Ter Llobregat; Ateneu Nou Barris; CEPA; Fotomovimiento; DiEM 25; CGT Ensenyament; CGT Barcelona Cicle de l’Aigua SA

Recull de premsa:
BTV – http://beteve.cat/entitats-socials-municipalitzacio-aigua/
El Punt Avui – http://www.elpuntavui.cat/economia/article/18-economia/1320296-l-aigua-tambe-te-alternativa.html
Vilaweb – https://www.vilaweb.cat/noticies/proposen-fer-una-consulta-popular-per-municipalitzar-laigua-de-barcelona-2-eloi-badia-colau-berlin/
El Salto – https://elsaltodiario.com/remunicipalizacion/la-gestion-del-agua-otro-referendum-en-barcelona
Público – http://www.publico.es/public/iniciativa-ciutadana-per-remunicipalitzar-l-aigua-barcelona-topa-amb-rebuig-d-agbar.html
Article anterior

Gota a Gota Remunicipalitzem l'Aigua a Barcelona #Objectiu15.000

Següent article

[Vídeo] Deu cares dels moviments socioambientals de Barcelona reclamen la gestió pública de l'aigua a Barcelona